Özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi metropol şehirlerde sanatçısından iş adamına kadar birçok kesimin yatırım aracı olarak değerlendirdiği ticari taksi plakası, Kahramanmaraş’ta beklenen değerini bir türlü yakalayamadı.
Büyükşehirlerde karlı ve güvenilir yatırım aracı olarak kullanılan ticari taksi plakalarının Kahramanmaraş’ta diğer büyükşehirlere nazaran çok daha düşük fiyatlarda el değiştiriyor. İstanbul, Ankara ve İzmir gibi metropol şehirlerde sanatçı, işadamı ve daha bir çok kesim tarafından yatırım aracı olarak kullanılan ticari taksi plakası, Kahramanmaraş’ta taksici esnafını bile zar zor geçindiriyor. Manşet Gazetesi olarak Kahramanmaraşlı taksi esnafı ile yaptığımız röportajda, taksilerin şehirde bir fonksiyonun olmadığını ifade etti. Kahramanmaraş dışında diğer birçok şehirde sürekli değer kazanan ve sahibine ciddi miktarda para kazandıran ticari taksiler, edeler diyarında aynı değer artışını gösteremedi. Konuyla ilgili gazetemize açıklama yapan taksici esnafı Mustafa Ercan, plakanın değer artışından ziyade, günlük kazancının bile bir evi zor geçindirdiğini söyledi.
''NEREDEYSE HERKES BİR İŞLE EVE GİDİYOR’
Taksi durağında işlerin kötü olduğunu söyleyen Ercan, taksicilerin ortalama günlük bir işle eve gittiğini belirtti. Ercan, “Uzun yıllardır taksicilik yapıyorum. Geçmiş yıllarda işlerimiz şimdiye göre daha iyi bir durumdaydı. Günlük cirosu en az 300 TL olmayan bir taksici eve bir gitmezdi. Gün içerisinde çok iş olurdu. Şimdi ise neredeyse günlük 3 işe giden bile yok. Eğer cep telefonları çalarsa 3-4 tane. Çalmazsa sıradan 1 tane akşama sıra gelmiyor. Herkes bir işle eve gidiyor. O bir işi de burada yiyor. Sabah kahvaltısı, gelen giden misafirine çay kahve ikramı. Öğle yemeği ile parası bitti. Ancak karnını doyuruyor'' dedi.
''ACEMİ ASKERİ BİRLİĞİMİZ VE POLİS OKULUMUZ YOK’
Kentte askeri birliği ve polis okulunun olmasını isteyen Ercan, şehirde bunların olduğu sürece canlanacağını ve dolayısıyla bu da taksicilerin işine yarayacağını kaydetti. Ercan, “Şehrimizde Acemi askeri birliğimiz olması lazım. Acemi askeri birliğimiz olursa her ayda bir merasim olur. Şehir 10 günlüğüne dolar taşar. Üniversitenin 30 bin civarı öğrenci mevcudu var. Trabzon’da 100 bin öğrenci var. Trabzon bizim 4’te 1’imiz olan yer. Türkiye’nin birçok şehrini asker besler. Birçok yeri de öğrenciler besler. Maalesef bizim acemi askeri birliğimiz ve polis okulumuz yok. Üniversitemizin kapasitesi zayıftır. Tren yolumuz yoktur'' şeklinde konuştu.
''TAKSİ PLAKA FİYATLARI 30 İLA 40 BİN TL’
Kahramanmaraş’ta taksi fiyatlarının 30 ila 40 bin TL olduğunu dile getiren Ercan, sözlerinin devamında şunları dedi: “Kahramanmaraş’ta taksi plakalarının fiyatları genelde 30 ila 40 arasında seyrediyor. Buda para değil yani. Yıldan yıla bir farklılık yok. İleriki tarihlerde belki artar. Ama İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirler kadar olmaz. Şehir dışından gelen iş sahipleri taksi bekler, el ediğimde işime gideyim diye. Maalesef orada bulamaz taksiyi çünkü hepimiz duraklarda pinekliyoruz.'',
''KAHRAMANMARAŞ’TA TAKSİCİLİK ÇOK ZOR’
Kahramanmaraş’ta taksiciliğin çok zor olduğunu söyleyen Ercan, son olarak sözlerine şunları ekledi: “Vatandaş dolmuşun içerisine valizle biniyor. Taksicinin yapacağı işi dolmuşçu alıp gidiyor. Onu yasaklasalar dolmuşçu almaz. Bu sayede taksiciye de iş düşer. Adamın bir tane el çantası olacak böyle şeyler de binecek gidecek. Taksi plaka fiyatını İstanbul ve burası için kıyaslayamayız. İstanbul’da adım attığınız yer de taksi var. 50-100 tane iş yapıyor belki. Buradan akşama kadar 1 taksi geçse bakan yok. Binen yok. Durakta zaten taksimetreyle çalışılıyor. Ona dahi itiraz ediliyor. Ne kadar çok alıyorsunuz diye. Devletin vermiş olduğu taksimetreyi kullandığımız halde ona itiraz ediliyor. Kahramanmaraş’ta taksicilik çok zor. Belediyeden bunlara bir çare bulmasını istiyoruz.''
Haber: Emre Akkış