Hedef Kısa Sürede Şehir Ekonomisini Canlandırmak
Hedef Kısa Sürede Şehir Ekonomisini Canlandırmak
İçeriği Görüntüle
Türkoğlu’nun geleceğine damga vuracak yatırımlardan biri olan Lojistik Merkezi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın katılımıyla hizmete açıldı.

Türkoğlu’na yapılan en önemli yatırımlardan bir tanesi olan Lojistik Merkezi ilçeyi cazibe merkezi haline getirecek. 805 bin metre karelik alan üzerine kurulan Türkoğlu Lojistik Merkezi, kısa süre içerisinde tamamlanarak hizmete açıldı. Türkoğlu’nu kuşkusuz her yönden geliştirecek olan Lojistik üs, Türk lojistik sektörüne yıllık 1,9 milyon ton taşıma kapasitesi sağlayacak. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın da katıldığı törenle faaliyete başlayan Lojistik Merkezi, Türkiye sanayisinin Türkoğlu’ndaki can damarı olacak. Türkoğlu OSB’ye 4,5 kilometre mesafedeki Türkoğlu İstasyonu yanındaki 805 bin metre karelik alan üzerine kurulan Kahramanmaraş (Türkoğlu) Lojistik Merkezi, Türk lojistik sektörüne yıllık 1,9 milyon ton taşıma kapasitesi sağlayacak.

“DEĞERİNE DEĞER ÜCÜNE GÜÇ KATACAK''
Açılış töreninde konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkoğlu Lojistik Merkezi’nin Türkiye’deki 9’uncu merkez olduğuna dikkat çekti. Arslan, “Bizim için altından değerli Kahramanmaraş ve Türkoğlu’nun değerine değer katacak, gücüne güç katacak lojistik merkezini çok ama çok önemsiyoruz ve çok önemsediğimiz için de bir an önce bitmesi, hizmete girmesi adına arkadaşlarımla birlikte olağanüstü bir gayret sarf ediyoruz. Bu gayretin soncunda birçok projeyi olduğu gibi inşallah bu projeyi de hizmet kervanına katmış olacağız. Özellikle uluslararası taşımacılık anlamında önemli bir tecrübeye sahip olduğumuz herkesin malumudur. Bu Türk taşımacılığının doğu da Kazakistan, Moğolistan ve Çin’e kadar gitmesi Batı da ise Portekiz’e Fas’a kadar gidebilmesi kuzeyde de Norveç’e gitmesi bütün bu coğrafyalara taşımacılık yapıyoruz. Bu noktada ülkemizin taşımacılık anlamında gücüne güç katmak için çalışıyoruz. Elbette ki bu çalışma da onlardan birisidir. Bunu yaparken hem karayolunda hem demiryolunda hem havacılıkta hem de denizcilikte son 15 yıldır adeta devrim yaşıyoruz. Ülkemizde 80 yılda 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol yapılmışken biz bunun 3 katından fazla yaparak bugün 25 bin 560 kilometre bölünmüş yola sahip bir ülke haline geldik. Yine sıcak asfalt kaplama yol miktarımız 8 bin 652 kilometre iken son 15 yılda yaptıklarımızla bunu 22 bin 120 kilometreye çıkardık ve birbirine bölünmüş yolla bağlı 6 ilimiz varken bugün 76 ilimiz birbirine bağlanmış durumda. İnşallah 2019 yılı içerisinde 81 ilin tamamını birbirine bölünmüş yollarla bağlamış olacağız. 80 yılda 83 tane tünelimiz varken bunu adet olarak 312’ye çıkardık. Sadece Bolu Tünelinde 17 yıl çalışmalara devam edilmişken bugün biz 2017’de 68 kilometre tünel bitiren bir ülke haline geldik ve toplam tünel boyunu 50 kilometreden 365 kilometreye çıkardık'' ifadelerini kullandı.



DEMİRYOLU AĞI
Ahmet Arslan konuşmasına şu şekilde devam etti; “Demiryolu ağında da bundan geri kalmıyoruz. 10 bin 959 kilometre demiryolu ağı varken bugün bunu 12 bin 532 kilometreye yükseltmiş durumdayız. Cumhuriyetin ilk yıllarında yılda ortalama 134 kilometre demir yolu yapılmış. 1950’lerden sonra demiryolu kaderine terk edilmiş. 50 yılda 2002’de AK Parti hükümetleri iktidara gelinceye kadar yılda ortalama 18 kilometre demiryolu yapılmış. AK Parti hükümetleri ile birlikte cumhurbaşkanımızın liderliği başbakanımızın da bakanlığı döneminde demiryolları tekrar devlet politikası haline gelmiş bir seferberlik başlatılmış ve bu seferberlik kapsamında AK Parti hükümetleri olarak bugüne kadar yılda ortalama 138 kilometre demiryolu bitirir hale gelmişiz. Dünyanın 8’nci Avrupa’nın 6’ncı yüksek hızlı tren işletmecisi olan bir ülke haline geldik. Bu gurur hepimizin. Bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hatta işletiyoruz ve bununla da yetinmiyoruz. Şu an yaklaşık 5 bin kilometre de çalışmamız devam ediyor.

KAHRAMANMARAŞ BUNLARDAN NASİBİNİ ALMAZ MI?
Fiilen inşaat devam eden 4 bin kilometrenin üzerinde yüksek hızlı tren hattı çalışmamız devam ediyor. Bu da yetmez bu hatların modern hale getirilmesi, yenilenmesi konusunda da yine AK Parti hükümetleri olarak başlattığımız seferberlik çerçevesinde 2 bin 505 kilometre olan sinyalli hat miktarını yüzde 118 arttırarak 5 bin 462 kilometreye çıkardık. Şu an 2 bin 385 kilometre de çalışmamız devam ediyor. Yine hatları elektrikli hale getirme konusunda 2 bin 802 kilometre olan çalışmayı 4 bin 350 kilometreye çıkardık, bugün itibariyle de yaklaşık bin 950 kilometresinde çalışmamız devam ediyor. Geçmişte her ne kadar 11 bin kilometre yakın demiryoluna sahipsek te hiç yenilenme yapılmamış, hiç bakım yapılmamış. Bundan 100 yıl önce saatte 120 kilometre hızla giden trenler için altyapım yapmışız ama bakımını yapmadığımız için hızı 100 kilometreye düşürmüşüz. Aradan yıllar geçmiş yine bakımını yapmadığımız için 80 kilometreye düşürmüşüz. Ne zaman ki AK Parti hükümetleriyle beraber ne zamanki Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde onun kadrolarıyla demir yolları devlet politikası haline gelmiş işte o zaman bu işe el atılmış ve bugün itibariyle 10 bin kilometrenin üzerinde hattı rehabilite etmiş, modernize etmiş yenilemiş durumdayız. Tabii ülke genelinde bunlar yapılır da Kahramanmaraş bunlardan nasibini almaz mı? Elbette ki alır. Ülke genelinde 83 kilometre tünel varken bugün Kahramanmaraş’ta artık 12 tane tünelden bahseder hale geldik.

HAVACILIK SEKTÖRÜ
Yine havacılık sektöründe de ülke genelinde politika değişikliğine bağlı olarak 55 tane aktif havaalanımız var. Kahramanmaraş havaalanında bundan nasibini alıyor. Yılda 35 milyon dış hat yolcu taşıyorken bugün yılda 180 milyonu geçmiş durumdayız ve 2017 sonu itibariyle inşallah bir rekor kırarak 189 milyona erişmiş olacağız. Sadece bununla yetinmiyoruz. Denizcilikte de benzer çalışmalarımız var. Limanlarımıza 190 milyon ton yük yerleştirilirken bugün bunu 430 milyon tona çıkarmış durumdayız. Elbette ki bu hepimizin başarısıdır. Bunları yaparken Türkiye’nin uluslararası koridorlardan payına düşeni alması adına her tülü yatırımı yapıyoruz. İşte bunun bir sonucudur ki lojistik merkezlerini çok önemsiyoruz. Çünkü lojistik merkezleri uluslararası taşımacılığın olmazsa olmazı başlangıç noktasıdır. Şu an 7 tanesi işletme de olan lojistik merkezilerine bugün Kahramanmaraş lojistik merkezini Türkoğlu Lojistik Merkeziyle beraber 8’e çıkarıyoruz. Erzurum Palandöken’i açarak 9’a çıkaracağız. İnşaatı devam eden 5 tane var. Planlamalarla birlikte bunları inşallah 21’e çıkarmış olacağız.

2 MİLYON TON YÜK

Türkoğlu’ndaki lojistik merkezi çok önemli. Buradan Doğu’ya, Güneydoğu’ya merkezlik edecek, buradan yükleri Karadeniz’e gönderebilecek. Akdeniz’e gönderebilecek. Bunlara aracılık edecek bir merkezden bahsediyoruz. Bu merkez 80 milyon TL’lik yatırımla yılda yaklaşık 2 milyon ton yük elleçlenebilecek. Bu merkez demiryollarına bağlandı ama biz bununla yetinmeyeceğiz ve hızlı tenle de bağlayacağız. Çünkü hızlı trenin özelliği hem yolcu taşıması hem yük taşımasıdır. Böylece bu merkezi bu bölgenin gözdesi haline getirerek inşallah buradan kaynaklı hem Kahramanmaraş’ın istihdamına hem ekonomisinin büyümesine ciddi katkı vermiş olacak. Kahramanmaraş’ın pamuğu ipliği, kumaşı, seramiği, demiri, kömürü, mermeri kısacası Kahramanmaraş her neyi üretiyorsa artık bunlar dünyaya çok daha hızlı çok daha ekonomik şartlarla ulaşabilir hale gelecek.
Bölge de üretilen sanayi, tarım ürünü demir yollarıyla, hava yollarıyla, kara yollarıyla buradan artık dünyaya dağılabilir hale gelecek ve bu merkezden gıda malzemeleri de taşınabilecek, tehlikeli maddeler de güvenle taşınabilecek. Kahramanmaraş’a sadece Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olarak 15 yılda yaptığımız yatırımın miktarı 3 milyar 340 milyon TL’dir. 2002 yılında Kahramanmaraş’ın sahip olduğu bölünmüş yol oranı 72 kilometredir. 15 yılda üzerine konan 237 kilometredir. Bugün Kahramanmaraş’ın sahip olduğu bölünmüş yol 309 kilometredir. Kahramanmaraş doğu ile batı arasında kuzey ile güney arasında bir koridordu da bugün mü fark edildi? Hayır. Ama önemli olan hakkını vermektir. Önemli olan bu koridordu gerçek anlamda taşımacılığın koridoru haline getirmek, taşımacılığın üssü haline getirmektir. İşte AK Parti ile yaptıklarımız ve yapacaklarımız bunlardır.



NARLI-GAZİANTEP YOLU
Biz Kahramanmaraş, Narlı-Gaziantep yolunun 61.6 kilometresini hem bölünmüş yol hem sıcak asfalt haline getirdik. Sadece 1400 metrelik eksik kalan kısmı var. Onunda sebebi proje hazırlıyoruz. Otoyol bağlantısıyla ilgili proje bitiyor ve önümüzde yıl çalışmaya başlayacağız. Kahramanmaraş çevre yolu Kahramanlaşmalılar için önemliydi ve 16,5 kilometrelik yolu yaptık. Bölünmüş yol ve sıcak asfaltı hizmete sunduk, 4 tane de köprülü kavşak yaptık. Ancak, Kahramanmaraşlıların ve Kahramanmaraş milletvekillerimizin bir talebi vardı. Burada üç tane daha köprülü kavsak ihtiyacımız var dediler. Bizde her zamanki gibi baş göz üstüne dedik.

KÖPRÜLÜ KAVŞAK
hal kavşağını arsan kavşağını ve sanayi kavşağını, bu üç köprülü kavşağını da ihale ettik. geçen Cuma günü sözleşmesini imzaladık ve işe başlıyoruz. Böylece 16,5 kilometrelik güzergâhta neredeyse 2 kilometrede bir köprülü kavşak olacak. Şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Yine Elbistan şehir geçişi 14.8 kilometre, Nurhak şehir geçişi 3 kilometre bunları da sıcak asfalt ve bölünmüş yol olarak yaptık, trafiğe açtık. Kahramanmaraş, andırın yolunu 48 kilometre yeniledik standardını yükselttik. Toplam uzunluğu 124 kilometre olan, Kahramanmaraş-Göksun kayseri yolunun 87 kilometresi bölünmüş yol olarak yapıldı ve hizmete açıldı.

TÜNELLER
Sıcak asfalt çalışması da halen devam ediyor. Açılan tüneller var ve inşaatı devam eden tüneller de var. Sadece bu yolda 5761 metre uzunluğunda 4 adet tünel 570 metre uzunluğunda 2 adet viyadük hizmete açıldı ve diğer çalışmalar da devam ediyor. Projenin bütünü 2 milyar 528 milyon lira. AK Parti hükümetleri ile bu rakamları kanıtsadık. Biz 2019’da bu projenin tamamını bitirerek muhteşem bir eseri ve muhteşem bir koridoru sadece Kahramanmaraş’a değil bölgeye kazandırmış olacağız. Bu rakamlar niye kanıksandı? Çünkü, Türkiye’nin her yerinde bu büyüklükte projeler yapıyoruz ve hayata geçiriyoruz. Zannedilmesin ki sadece İstanbul’da üçüncü köprü Yavuz Sultan Selim köprüsü, İstanbul İzmir arası Osman Gazi köprüsü, Marmaray, Avrasya 1915 Çanakkale yapılarak bu ülkenin gurup projeleri hayata geçiriliyor. Bilinsin ki Kahramanmaraş’ta da, geriye kalan illerde de o büyüklükte ki eserleri hizmete sunuyoruz. İşte bu onlardan biri. Bu rakam 2,5 milyar. Eski para ile 2,5 katrilyon. Neredeyse 1 milyar dolardan bahsediyoruz.

ESKİ DÖNEM BİTTİ
15 sene önce IMF’nin kapılarında 100 milyon dolar borç bulabilmek için direniyorduk. Bakanlar ve Başbakanlar olarak onların şeflerinin karşısında el pençe divan duruyorduk ve ülkenin ekonomisini, ülkenin coğrafyasında belirleyeceği politikaları, onların ağzının içine bakarak, onlar ne söylüyorsa onu uygulayarak yerine getiriyorduk. O günden bu günlere geldik. Bu bölgede bu dış güçlerin menfaati neyi gerektiriyorsa ona göre hareketlenen bir ülkeden, milletinin memleketinin, dünyada ki mazlumların ve mağdurların menfaati neyi gerektiriyorsa ona göre politikalar izleyen, ona göre hareket eden ülke haline geldik. Nasıl geldik? Öncelikle milletimizin sayesinde geldik. Milletimizin 15 yıldır hiç esirgenmeyen desteği sayesinde, elbette ki bu milletin lideri ve onun ekip arkadaşları ile milletini düşünen, halka hizmet hakka hizmettir diyen, millete hizmetkarlık yolunda durmak yok diyen bu kadrolar sayesinde bu günlere geldik.

BUNLARI BU SAATTEN SONRA DA DEVAM ETTİRECEĞİZ

Göksun, Afşin, Elbistan yolu, 54 kilometre olarak bölünmüş yol çalışmaları başladı. Projedeki bir takım değişiklikler nedeniyle biraz gecikmeler oldu ama inşallah bunu da 2 sene içerisinde bitireceğiz. Yine Göksun-Tufanbeyli yolu. Bu yolun çok önemli olduğunu biliyoruz. Bu yolun sadece o güzergahta ki ilçeler için değil, Kahramanmaraş’ımızın iller arasında ki koordinatörü tamamlaması için çok önemli olduğunu biliyoruz. 86 kilometrelik bir koridor ve önemli bir proje, bu güzergahı 40 kilometre kısaltacak. 86 kilometrelik bir yol yapıyorsunuz ve güzergahı 40 kilometre kısaltıyorsunuz. İşte bu AK Parti farkıdır. Bununda projeyle ilgili ihale sürecini başlattık.

KAHRAMANMARAŞ FAZLASINI HAK EDİYOR

Diğer projelerimiz de olduğu gibi verdiğimiz her sözün arkasında durduğumuz gibi bunun arkasında durup, bunu da Kahramanmaraş’ımız ve ilçelerine kazandırmış olacağız, hayırlı uğurlu olsun şimdiden. Bu lojistik merkezinin öneminden bahsettik, ama lojistik merkezinin demiryolu bağlantısı çok önemli. Mevcut demiryolu bağlantısını rehabilite ediyoruz. Ancak bunun Kahramanmaraş’a bağlantısını da yapmak üzere 6,5 kilometrenin kesin projesinin ihalesine bu yıl üzerinde çıkarıyoruz. Bunu da en kısa sürede yapmış olacağız. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın. Yine İstanbul’dan Konya’ya gelen yüksek hızlı tren var. Bu da bizim gurur projesi. Oradan Kahramanmaraş’a bitiriyoruz. Oradan Mersine, Adana/ya, Bahçe’ye hızlı demiryolu hattını, bir başka ifadeyle İstanbul’dan Kahramanmaraş’a hızlı tren hattını da peş peşe etaplarını da tamamlayarak kazandırmış olacağız. Çünkü biliyoruz ki Kahramanmaraş fazlasını hak ediyor. Kahramanmaraşlı vatandaş hızlı trene bindiği zaman, İstanbul’a kadar kesintisiz gidebilmesi lazım. Bununda gereğini yapıyoruz. Ama onunla da yetinmiyoruz. İstanbul’dan Avrupa’ya, halkalı kapı kule hızlı tren ihalesinin projesine bu sene çıkıyoruz. İstanbul üzerinden de Avrupa’ya kadar gidebilir hale geleceğiz. Bunu da memnuniyetle ifade etmek isterim.

KAHRAMANMARAŞ HAVALİMANI
Tabi ki havalimanı terminalinden de bahsedildi, kısaca ondan da bahsetmek istiyorum. Mevcut havalimanı terminali bin 500 metre kare olarak vatandaşlıya hizmet ediyor. Yılda 265 bin kişi Kahramanmaraş’tan başka illere uçakla gidiyor. Ama biliyoruz ki daha modern terminali ile daha modern havalimanı ile bu sayı artacak. İşte bunun için yeni havalimanı terminali inşaatının sahasını gezdik ve gerçekten çok modern, çok güzel, Kahramanmaraş’a yakışır bir terminal oluyor. Kapalı alanı 22 bin metre kare bin 500 metre karelik bir alandan 22 bin metre karelik sadece terminal alanı olan bir havalimanına kavuşuyoruz. Diğer yerleri ile 25 bin metre kare kapalı alana sahip bir kavuşmuş olacağız. Her ne kadar sözleşmesi yaklaşık bir sene sonra bitmesini öngörüyorsa da, orada da müjdesini verdik. İnşallah mayıs ayında bitireceğiz ve böylece Kahramanmaraşlı önümüzde ki yaz tatile de rahatlıkla yeri üzerinde gidebilecek. Misafirlerine de yeni terminalinde ağırlamış olacak. Biz tekrar burada ki yetkili kişilerle projeleri tekrar masaya yatıracağız. Projeler hakkında ne kadarını yaptık, bundan sonra ne kadarını yapacağız ve bu şehrin çok daha gelişmesi, kavşak noktasında ki, koridor konumunda ki Kahramanmaraş’ı artık etraf coğrafyasına hizmet edebilmesi adına bundan sonra ne tür projelere ihtiyaç var onları da masaya yatıracağız. Emin olun ki oradan hayırlı sonuçlar alarak, bundan sonra geldiğimiz de yeni başlayacağımız işlerden bahsetmiş olacağız. Biz bu tip projeleri yaparken tabi tek başımıza yapmıyoruz. Öncelikle sadece lojistik merkezi değil, ulaştırma denizcilik ve haberleşme bakanlığı olarak Türkiye’nin her yerinde ki projeleri ve her yerinde ki hizmeti, 100 bin kişilik bir aile ile yerine getiriyoruz. Dolayısıyla ben 100 bin kişilik çalışma arkadaşlarıma çok çok minnettarım. Özellikle burada demir yolları genel müdürlüğümüzün başta olmak üzere, çalışma arkadaşlarımızın olağanüstü bir gayreti var.''
(Haber:Ahmet GÜNEÇIKAN)